۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

تفاوت نوت بوک (Notebook)با لپ تاپ (Laptop)


اين دو سيستم معمولا به كامپيوترهاي كوچك و قابل حمل گفته ميشود . اين كامپيوترها كه سبك تر و كم حجم تر از كامپيوترهاي معمولي هستند به دليل طراحي و ساخت مشكل تر آنها داراي قيمت بالاتري نسبت به كامپيوترهاي مشابه خود هستند . 
اما تفاوت آنها => معمولا كامپيوتر هاي Laptop بزرگتر از Notebook هستند درون خود يك cd-rom و گاهي اوقات فلاپي درايو دارند ولي Notebook ها از طريق يك كابل امكان اتصال CD-ROM دارند و در داخل خود CD-ROM ندارند .

Notebook Computer

     کامپیوتر شخصی که در رده خود بشدت سبک وزن باشد و وزن آنها فراتر از 3 پوند نرود و به قدری کوچک باشد که در کیفی که برای مدارک و اسناد ساخته می شود به راحتی جا شود کامپیوتر های نوت بوک از تکنولوژی ها مختلفی استفاده می کنند که بتوانند دارای یک پنل باریک و کوچیک و کم حجم باشند به همراه یک صفحه نمایش کوچک و کم حجم (بین 5تا 13 اینچ)که هم وزن کمتری داشته باشد هم حجم کمتری.

باتری های نوت بوک قابلیتی دارند که در هر زمانی بخواهید می توانید انها در بیاورید و برای چند ساعتی شارژ مجدد کنید.

·         هدف اصلی نوت بوک برایportability هست نه mobility


Laptop Computer

      کامپیوتر های شخصی و قابل حملی که بتوان آن را در محیط و محل کار جای داد و به راحتی جابجا کرد و وزن آن بین 3 تا 12 پوند (1.4 تا 5.4 کیلوگرم)باشد و دیسپلی آن هم کلفت تر و بزرگتر باشد (حدودا بین 13تا17 اینچ وحتی بالاتر)و در تولید فلت ها و پنل ها اندازه اهمیت زیادی نداشته باشد.

لپ تاپ ها ساخته شدند تا جایگزین PC ها بشوند و بروی میز خانه ها بیاند ..

·         هدف اصلی لپ تاپ ها برای mobility هست نه portability

-