۱۳۹۰ مرداد ۱۸, سه‌شنبه

مخفی کردن فعالیت ها در فیسبوک



نمیدانم چرا اینگونه است که هر کاری که در فیسبوک میکنیم ، به اطلاع سایر دوستانمان نیز میرسد . نظر میدهیم ، دوستان میفهمند . لایک میکنیم ، دوستان میفهمند . و چیزهای دیگری که البته به خودی خود بد نیستند و شاید وجودشان تعجبی هم نداشته باشد . چون فیسبوک یک شبکه اجتماعی است و در آن ما با سایر دوستانمان ارتباط داریم و اینکه بفهمیم یکی از دوستان چه صفحه ای را لایک کرده ، ضرری ندارد . شاید ما هم خوشمان آمد و لایک کردیم .

ولی با همه این اوصاف ، بعضی ها این وضعیت را دوست ندارند و به دنبال راهی برای خلاصی از این حالت میگردند . بسیار خب ، مانعی ندارد ؛ چون فیسبوک این امکان را در اختیار شما گذاشته است تا هر زمان که خواستید ، تنها با چند کلیک به سادگی به این وضعیت پایان دهید . با گویا آی تیهمراه باشید ………..

اغلب کارهایی که ما در فیسبوک انجام میدهیم ، جزو دسته Recent Activity قرار میگرند . مثل همان مواردی که در بالا عرض کردیم . به منظور غیر فعال کردن این قابلیت ، مراحل زیر را انجام دهید .

۱- ابتدا وارد اکانت خود در فیسبوک شده و در منوی Account روی گزینه Privacy Settings کلیک کنید .

۲- در قسمت بالای صفحه و در مکانی که عبارت Connecting on facebook نوشته شده است ، لینکی با عنوان View Settings وجود دارد . روی آن کلیک کنید تا یک صفحه جدید باز شود .

۳- در صفحه جدید گزینه ای با عنوان See your likes, activities and other connections وجود دارد ( آخرین گزینه ) . در مقابل آن منویی قرار دارد که باید روی آن کلیک کنید و از بین گزینه های موجود ، آخرین مورد یعنی Customize را کلیک کنید .

۴- پنجره ای باز خواهد شد که در آن میتوانید مشخص کنید که چه کسانی بتوانند فعالیت های شما را مشاهده کنند . در اینجا یک منوی کشویی وجود دارد که باید از داخل آن ، گزینه Only Me را انتخاب کنید . با انتخاب این گزینه دیگر کسی قادر نخواهد بود تا کارهایی که شما انجام میدهید را مشاهده کند .

در پایان دکمه Save Settings را کلیک کنید .

منبع:گویا آی تی
--