۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

جستجوي رزومه يا سوابق كاري در اينترنت


بسياري از افراد حرفه‌اي، رزومه (resume) يا همان سوابق شغلي و كاري خود را روي اينترنت قرار مي‌دهند تا سايرين بتوانند آنها را پيدا كرده و احتمالاً پيشنهاد كاري به آنها بدهند. اگر قصد نوشتن رزومه شغلي خود را داريد و به دنبال نمونه‌هاي خوب به عنوان الگو مي‌گرديد يا اينكه فقط كنجكاو هستيد از رزومه‌هاي شغلي ديگران سر در بياوريد، مي‌توانيد به جستجو در اينترنت براي يافتن اين رزومه‌ها بپردازيد.

اما پيدا كردن اين رزومه‌ها اگر مهارت‌هاي جستجوي خوبي نداشته باشيد چندان هم آسان نيست. امروز دو موتور جستجو معرفي مي‌كنيم كه مي‌توان از آنها براي يافتن رزومه‌هاي شغلي افراد در اينترنت استفاده كرد.

Kabroo: موتور جستجوي رزومه

Kabroo يك موتور جستجوي اختصاصي براي پيدا كردن رزومه يا سوابق شغلي افراد در اينترنت است. كار كردن با آن بسيار ساده است. كافي است به آدرس اين موتور جستجو برويد و كلمه مورد جستجوي خود را وارد كنيد. براي مثال، جستجوي عبارت «مديريت دانش»، ما را به  رزومه شغلي «دكتر علي‌اكبر  ولايتي» مي‌رساند.

شما علاوه بر اينكه مي‌توانيد اين رزومه‌هاي پيداشده را مستقيماً دانلود كنيد، مي‌توانيد هر تعداد از آنها را براي ايميل خود يا دوستانتان نيز ارسال كنيد. رزومه‌هايي كه اين موتور جستجو پيدا مي‌كند از نوع pdf، doc و rtf هستند.


اگر ظاهر آشناي گوگل را ترجيح مي‌دهيد، مي‌توانيد به صفحه‌ي موتور جستجوي سفارشي رزومه‌ها در گوگل مراجعه كنيد يا اينكه از اينجا آن را به عنوان يك ابزار به صفحه‌ي شخصي خود در گوگل (igoogle) بيافزاييد. اگر هم وبلاگ يا سايتي داريد و تمايل داريد كه اين موتور جستجو را به عنوان يك ابزار در اختيار خوانندگان و بازديدكنندگان خود قرار دهيد، كد مربوطه را از اينجا بگيريد.

-- 
Regards
Arman Shirzadi