۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

راهنماي كامل حفاظت از حريم خصوصي در فيس‌بوك

فيس‌بوك براي همه جذابيت دارد اما برخي از اين نگران هستند كه مبادا اطلاعات شخصي يا نه‌چندان خصوصي آنها در اختيار افراد نامناسبي قرار گيرد. اين افراد بهتر است كه از مناسب بودن تنظيمات امنيتي فيس‌بوك خود اطمينان حاصل كنند. البته اين اصلاً كار راحتي نيست زيرا هر روز قابليت‌هاي جديدي به فيس‌بوك اضافه مي‌شوند و معمولاً گزينه‌هايي كه به صورت پيش‌فرض در اين قابليت‌ها وجود دارند بيشتر متمايل به انتشار اطلاعات شخصي شما هستند تا حفظ آنها.


با توجه به آنچه گفته شد، صدها تغيير كوچك بايد در تنظيمات فيس‌بوك خود انجام دهيد تا دقيقاً بتوانيد كنترل كنيد كه چه كساني حق دسترسي به اطلاعات شخصي شما را داشته باشند.

facebook manual راهنماي كامل حفاظت از حريم خصوصي در فيس‌بوك

دستورالعمل و راهنماي كاملي كه به شما معرفي مي‌كنم مي‌تواند كمك زيادي به حفظ امنيت و اطلاعات خصوصي و حريم شخصي شما در فيس‌بوك بكند. اين دفترچه راهنما به شما نشان مي‌دهد كه اكثر اطلاعات شما تا چه حد عمومي هستند و چگونه بايد جلوي عمومي بودن آنها را گرفت.

برخي از مواردي كه در اين راهنماي جالب ارائه شده‌اند عبارتند از:

  • چگونه مطمئن شويم ديدگاهي كه براي يك دوست گذاشته‌ايم را همكاران اداري نمي‌بينند؟
  • آپلود كردن چيزهاي شخصي به فيس‌بوك چه عواقبي دارد؟
  • كنترل اينكه آيا ديگران مي‌توانند مكان شما را پيدا كنند يا خير؟
  • محافظت از صفحه فيس‌بوك در مقابل جستجوي گوگل
  • جلوگيري از مشاهده صفحه فيس‌بوك شما توسط كاربران ناخواسته
  • حذف كامل صفحه فيس‌بوك چگونه بايد انجام شود؟

دفترچه راهنماي كامل امنيت و حفظ اطلاعات و حريم شخصي در فيس‌بوك به این پست برای شما فرستاده شده است.. اين دستورالعمل توسط آنجلا آلكورن نوشته شده و توسط makeuseof منتشر گرديده است.

--
Regards
Arman Shirzadi