۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه

استفاده از کروم به جای فایر فاکس

سلام

این پیشنهاد را از طرف من بپذیرید:

از کروم بجای فایر فکس یا اینترنت اکسپلورر یا هر browser دیگری استفاده کنید

شاید بعضی متعصبین سرسخت فایرفاکس با دیدن عنوان مطلب کمی ناراحت شده باشند ولی مطمئن باشید که ضرر نمی کنید. برای کسی که گشت و گذار حرفه ای خودش رو با فایرفاکس آغاز کرده باشه ، با فایرفاکس سایتش رو راه اندازی کرده باشه ، به همه تعریف و تمجید این مرورگر رو کرده باشه و حداقل تمامی آشنایان و دوستانش رو به سمت استفاده از این مرورگر کشونده باشه چیزی سخت تر از این نیست که مجبور به رها کردن روباه آتشین زیبایش باشد


من از اولین کسانی بودم که پی گیر فایرفاکس ۴ شدم  وانتظار داشتم که تغییرات عمده ای را در آن ببینم. اما اولین شوکی که در مطالب مربوط به اشکالات این ورژن خواندم  این بود : " از دست دادن تمامی افزونه ها ! ". عجیب نیست ! فایرفاکسی که فقط به خاطر افزونه هایش معروف بود تمامی آنها را با آپدیت به نسخه جدیدیتر از دست بدهد و ضروری ترین افزونه ها را دیگر ساپورت نکند ( حتی الان که نسخه بتا ۱۱ اون اومده باز این مشکل سر جاش هست ). پس اینجاست که فایرفاکس مفهوم خود را از دست میدهد.

در همین حوالی بود که یکی از دوستانم را که تعصب زیادی به فایر فکس داشت به اصرار وادار کردم تا از کروم استفاده کند. ابتدا به خاطر تعصب شدید نمیخواست این کار رو بکند ولی آن حس کنجکاوی عجیبی و اعتقادی که به گفته های من داشت او رو مجبور به استفاده از کروم کرد.

بعد از مدتی کار با با کروم  در یک کلمه و خلاصه گفت : کروم معرکه است !

سرعت آغاز ، سرعت بارگذاری ، سرعت در باز کردن تب های جدید ، بدون هنگ حتی در باز کردن ۲۰ تب ! و از همه مهم تر : افزونه های گسترده اش !!!

کروم مرورگر رویاهای من است. سبک ، راحت و دسترسی آسان ! حتی از مرورگر اینترنت اکسپلورر ( لعنت الله علیه ) هم ساده تر است. زمانیکه رایانه خود را روشن میکنید برای اجرای فایرفاکس حداقل ۱۵ ثاینه ( مینیموم ۱۰ ثانیه ) زمان لازم است تا خودش را پیدا کند ولی کروم در کمتر از ۴ ثانیه آماده استفاده است. صفحه با شکوه وب سایت های پر بازدید ، واقعا دسترسی را بسیار آسان و راحت کرده است. سپس افزونه One Number تعداد ایمیل ها و فید های جدید را اعلام میکند و از همه مهمتر برای ما ایرانیها که روزی را بدون استفاده از پروکسی سپری نمیکنیم با افزونه  Proxy switchyبی نظیر میشود.

Spam blocker تمامی سایت های اسپمی رو که شما علامت گذاری کرده باشید از لیست جستجوی گوگل حذف میکند. هر زمان که در حال طراحی وب سایتی هستید IE Tab سازگاری آن را با اینترنت اکسپلورر چک میکند. رتبه الکسا هر وب سایت را میتوانید توسط افزونه آن مشاهده نمایید و هر کار دیگری که دوست دارید توسط افزونه های پر کاربرد کروم میتوانید به آن اضافه کنید.

از لحاظ پوسته نیز کروم دیتابیس بسیار قوی ای دارد و شما حق انتخاب تقریبا هرجور پوسته ای را دارید و میتوانید مرورگرتون رو با اون تزئین کنید. ( هرچند من سادش رو بیشتر دوست دارم. )

خلاصه دوستان به نظر من اگر فایرفاکس این روند رو ادامه بده ، ممکنه به عاقبت پدرش نت اسکیپ دچار بشه و برای همیشه از صحنه روزگار حذف بشه. اما برای مرورگر کروم آینده ای بسیار درخشان رو پیش بینی میکنم. حداقل چندین نفر از دوستان حرفه ای من هم به این مرورگر روی آوردن و ازش بسیار راضی هستن. به نظر من سرعت و سبک بودن بزرگترین نقاط مثبت در مورد این مرورگره.

اما حالا چگونه از مرورگرهای دیگه به کروم مهاجرت کنیم؟ مرورگر فایرفاکس کار رو خیلی ساده کرده. تنها کافیست روی آیکون آچار فرانسه که در سمت راست بالا قرار داره کلیک کنید > روی Options کلیک کنید > به تب Personal Stuff رفته و از Browsing Data روی Import data from another Browser کلیک نمایید > از From میتوانید مرورگر خودتون رو انتخاب کنید و روی Import کلیک کنید.

کار تمام شد. شما نیز به جمع کاربران کروم پیوستید. از لینک زیر میتونید کروم رو دانلود کنید. فقط کافیست روی Accept and Installl کلیک کنید و از یک دنیا امکانات بهره مند شوید.



-- 

Regards 
Arman Shirzadi