۱۳۹۰ آبان ۱۰, سه‌شنبه

تغییرات گودر انجام شد


امروز، طراحی جدید Google Reader و امکانات جدید Google+‎ که هفتهٔ گذشته اعلام کرده بودیم، فعال خواهد شد. تا پایان امروز، همهٔ کاربران Reader می‌توانند از امکانات جدید زیر استفاده کنند:
  • شکل و قیافهٔ جدید Reader، که تمیزتر، سریعتر، و زیباتر است.


  • امکان «‎+۱»کردن (جایگزین «Like») پست‌ها، با گزینه‌ای برای به اشتراک گذاشتنشان با حلقه‌هایتان در Google+‎ (جایگزین «Share» و «Share with Note»).



ترکیب شدن با Google+‎ باعث می‌شود بتوانیم Reader را کلا روان‌تر کنیم. بنابراین از امروز امکانات دوست شدن، دنبال کردن، موارد به‌اشتراک‌گذاشته‌شده، و یادداشت گذاشتن را خاموش می‌کنیم، چرا که Google+‎ این امکانات را بهتر دارد.

امیدواریم نسخهٔ جدید Reader (و Google+‎) را همان قدر که ما دوست داریم، دوست داشته باشید. در عین حال درک می‌کنیم که بعضی از شما این نسخهٔ جدید را دوست نداشته باشید. بازنشسته کردن امکانات به‌اشتراک‌گذاری Reader اصلا تصمیم آسانی نبود، اما در نهایت کمک خواهد کرد تا ما در Google بر موضوعات محدودتری تمرکز کنیم و در نتیجه در سراسر Google بتوانیم خدمات بهتری به شما عرضه کنیم.

اگر تصمیم گرفتید با ما بمانید، نظرتان را دربارهٔ امکانات جدیدی که امروز اضافه می‌شوند برای ما بفرستید. هر چه باشد Google+‎ هنوز قدم‌های اولش را برمی‌دارد و ما دائما داریم برای بهتر کردنش تلاش می‌کنیم. اما اگر تصمیم گرفتید که دیگر نمی‌خواهید از Reader استفاده کنید، لطفا از امکان صدور اشتراکات Reader بهره بگیرید. برای ما بسیار مهم است که هر جا که بروید، بتوانید داده‌هایتان را هم با خود ببرید.

تغییرات Google Reader روی وب به‌تدریج فعال خواهد شد و باید تا پایان امروز به دست همهٔ کاربران برسد. برنامهٔ جدید Reader برای Android نیز به زودی منتشر خواهد شد. اگر سؤالی درباره اعلامیه امروز دارید، لطفاً به مرکز راهنماهای ما مراجعه کنید.

یادداشت ویراستار:
ما باخبر هستیم که برخی کاربران ایرانی به دلیل قوانین خاص نامگذاری نمایه‌های Google+‎ نگرانی‌هایی را درباره ترکیب‌شدن Reader با Google+‎ دارند. درحال حاضر ما درجهت توسعه راه‌‌حل‌هایی برای پشتیبانی اشکال دیگر هویت کاربری (فراتر از استفاده از نام‌ حقیقی و رایج) تلاش می‌کنیم ولی در زمان این پست اطلاع بیشتری در این زمینه اعلام نمی‌کنیم. ما بر این باوریم که پشتیبانی از نام‌های مستعار ویژگی ارزشمندی برای Google+‎ است و تیم Google+‎ برای تحقق آن تلاش می‌کند. در این میان، Google Reader همچنان به پشتیبانی امکان اشتراک خوراک‌ آر‌اس‌اس (RSS Feed) که به کار گروه زیادی از کاربران در ایران می‌آید ادامه می‌دهد.

پست شده توسط الن گرین، مهندس نرم‌افزار گوگل - وب لاگ رسمی گوگل به زبان فارسی
--