۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

صورتک‌های فیسبوک

Facebook Chat ابزار پیام رسانِ فوری فیسبوک می باشد. این ابزار روشی کاربردی را به منظور برقراری ارتباط (چت) با دوستان­تان در محیط این شبکه اجتماعی فراهم می آورد. همانند دیگر کلاینت های ارائه دهنده خدمات پیام رسانِ فوری (IM)، "چتِ فیسبوک" نیز دارای مجموعه ای از صورتک ها می باشد (که اغلب تحت نام smilies (شکلک ها) شناخته می شوند). از این صورتک ها می توان برای نشان دادن حالتِ (mood) افراد و یا تنها برای تنوع بخشیدن به یک مکالمه کسالت بار استفاده نمود. در ادامه مجموعه ای از صورتک های شناخته شده­ی چتِ فیسبوک را گردآوری نموده ایم. به ما اجازه دهید در صورتی که صورتک دیگری را کشف کرده اید ما نیز آنرا بشناسیم :=)

همانگونه که مشاهده می کنید بسیاری از این صورتک ها در تمامی کلاینت های چت به طور استاندارد وجود دارند. از ستون سمت چپ که بگذریم، در ستون سمت راست به چهره­ی نا آشنایی به نام Chris Putnam بر می خوریم که از توسعه دهندگان سابق فیسبوک بوده است. خب عدد ۴۲ چیست؟ این عدد* پاسخ نهایی به پرسش نهاییِ زندگی، هستی و هر چیز دیگر می باشد!

* طبق تعریف ویکی پدیا، این عدد در کتاب "راهنمای مسافران مجانی کهکشان" نوشته دوگلاس آدامز به عنوان پاسخ نهایی زندگی، جهان و هر چیز دیگر از طرف کامپیوتری که برای پاسخ به این سوال مطرح شده – بعد از ۷.۵ میلیون سال محاسبه – عنوان می‌شود. به دلیل علاقه هکرهای جهان به این کتاب، این عدد بارها در دنیای گیک استفاده شده .

دریافت صورتک های بیشتر در فیسبوک

افزونه Facemoods چندین دوجین صورتک های متحرک را به "چتِ فیسبوک" تان اضافه می کند. برای استفاده از این افزونه می بایست مطمئن شوید شما و شخصی که در حال چت با وی هستید، هر دو، فیسبوک­تان را در فایرفاکس باز کرده باشید.

راه دیگری که می توانید شکلک های فیسبوک­تان را گیراتر کنید، ساخت شکلک های خودتان با استفاده از ASCII art می باشد. در صورتی که نمی خواهید به ساخت این شکلک ها اقدام کنید، می توانید آن ها را از شناخته شده ترین مجموعه هایی که در سایت ASCII art قرار دارند انتخاب نموده و در چتِ فیسبوک­تان استفاده کنید (با برش دادن و چسباندن شکلک ها). برای نمونه می توانید این مجموعه را بیازمایید. در مورد هرچیزی که بیش از اندازه بزرگ است مراقب باشید، زیرا که در هنگام مشاهده در پنجره کوچک چتِ فیسبوک ممکن است مقداری از جزئیاتش از بین برود. فکر می کنم صورتک ها و سیمبل هایی که در ادامه قرار داده ایم برای این منظور مناسب باشند:

๏̯͡๏ ٩(●̮̮̃•̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(×̯×)۶ (●̮̮̃•̃) (•̪●) ಠ_ಠ ಥ_ಥ: صورتک ها

☮ ♩♪♫♬ ☎ ★ ☯ ☀ ☻☺☹ ♨ ♥ ☁ ☂ ♀ ♂ ☝☞☟: سیمبل ها


--

Regards
Arman Shirzadi